Potrivit Asociației Afacerilor Mici (Small Business Association – SBA), doar 20% din noile afaceri dau faliment în primul an. Totuși, în următorii 5 ani, procentul este de 50%, ajungând la 66% în 10 ani. Această informație poate fi atât o încurajare pentru tine, cât și un semnal de alarmă. Ce poți face pentru a nu ajunge între cei 20% la sută care dau faliment în primul an, sau între cei 66% ce dau faliment după 10 ani, ceea ce poate fi chiar mai grav? Află din acest articol care sunt greșelile pe care trebuie să le eviți.
Greșeala 1 – Te aștepți să te îmbogățești peste noapte
Există foarte mulți oameni care îți vor promite succes și bogăție dacă le vei urma pur și simplu rețeta lor simplă. Adevărul este însă că, cu excepția cazului în care plănuiești să jefuiești o bancă, drumul spre bogăție va fi anevoios și destul de îndelungat. Mulți antreprenori de succes au pornit o afacere cu scopul de a deveni bogați, dar foarte puțini, dacă nu chiar niciunul nu s-au îmbogățit imediat.
Mulți antreprenori consideră că dacă în trei luni nu au reușit ce și-au propus, nu mai are rost să se implice pentru succesul afacerii. Totuși, este nevoie de timp pentru a construi un brand care să se bucure atât de respectul clienților cât și de cel al investitorilor. Așadar, setează așteptări realiste.
Greșeala 2 – Nu îți faci timp să cunoști și să înțelegi clienții
Poate crezi că cunoști clienții, dar s-ar putea ca cei pe care tu îi cunoșteai până acum să nu mai existe. Tendința pieței este aceea de a se concentra pe segmente specifice ale populației, comerțul de masă având din ce în ce mai puțin succes și relevanță. Grupurile de minorități etnice, culturale, vegani, hipsteri, militanți pentru protecția mediului, caută segmente de piață care li se adresează în mod deosebit, și sunt mai dispuși să plătească mai mult pentru produse care corespund cu principiile lor.
Fă-ți timp să înțelegi viața lor de zi cu zi, aspirațiile și temerile lor, obiecțiile și mai multe detalii despre ei. Atunci când te adâncești în cunoașterea clientului tău, economisești bani pentru reclame, deoarece deja țintești oamenii potriviți, și îți mărești rata de conversie.
Greșeala 3 – Nu caută un mentor sau un ajutor de specialitate
Ca antreprenor singur este foarte dificil și presiunea poate fi foarte mare. Totuși asta nu înseamnă că nu trebuie să apelezi la ajutor, din contră. Marii antreprenori știu că pentru a avea succes au nevoie de ajutor de specialitate. Asta poate înseamna consiliere din partea unui mentor direct sau din partea unei companii. Vizitează interdilligence.ro pentru a găsi o echipă care este gata să te ajute cu mult profesionalism în evoluția ta în business. Faptul de a oferi și de a primi ajutor este foarte important. Nu porni la drum cu ideea că nu ai nevoie de ajutor sau că nu ar trebui să îl primești.
Greșeala 4 – Te comporți ca un angajat și nu ca un șef
Poate fi dificil pentru cineva care a lucrat ani de zile pentru altcineva să facă tranziția spre viața de antreprenor. Atunci când ești angajat, poate faci parte dintr-o echipă, ești ghidat la orice pas și ai sarcini concrete pe care știi exact cum să le duci la final. Ești astfel blocat într-un șablon de reacție, ceea ce face dificil drumul spre noul rol în care trebuie să fii cel care provoacă reacțiile.
Când ești un antreprenor însă, nu poți să fii doar un șef sau doar un angajat. Rolul tău este mai complex. Ești atât șeful care ia decizii, cât și angajatul care le respectă și acționează conform cu ele. Acest rol trebuie să îl îmbraci foarte bine, mai ales în primii ani ai afacerii tale. Iată aici cum trebuie să te comporți pentru a fi un șef iubit.
Greșeala 5 – Trăiești ca un bogat înainte de a avea succes
Dacă ai intrat în lumea business în speranța că vei putea gestiona totul în doar câteva momente pe zi din spatele unui laptop, greșești. Majoritatea celor ce promit un stil de viață în care ai enorm de multe ore pentru tine, călătorii și un venit enorm, nu vorbesc și despre cât de mult timp îți trebuie pentru a atinge acest nivel.
Dacă începi afacerea ta cu scopul de a câștiga bani, libertate și timp, asigură-te să nu începi să trăiești acest stil de viață cu prețul companiei tale. Succesul vine în timp, și cu multă muncă. Folosește timpul cu înțelepciune. Crează planuri care te vor ajuta să ajungi la succes. Evitând aceste greșeli ai mai multe șanse ca afacerea ta să fie o reușită răsunătoare.