Profesorul Mihai Obreja a fost instalat astăzi, 6 ianuarie, în funcția de inspector școlar general de prefectul George Lazăr. Scurta ceremonie s-a desfășurat la sediul Inspectoratului Școlar Județean Neamț, în prezența Florentinei Moise, directoarea Casei Corpului Didactic Neamț, a actualei conduceri și a inspectorilor școlari. După ce a dat citire ordinelor de ministru, prefectul George Lazăr i-a urat succes noului inspector școlar general: „Să aveți chibzuința să duceți învățământul nemțean acolo unde îi este locul, la nivel fruntaș în România”.
La rândul său, Mihai Obreja a vorbit despre principiile după care se va ghida: „Am venit aici fără mândrie și prejudecată, fără patimă. Sunt un om de echipă, sunt exigent, într-adevăr, în ceea ce fac, dumneavoastră mă cunoașteți. Cred că am abilitățile și competențele necesare pe care să le valorific împreună cu dumneavoastră, astfel încât să schimbăm un pic percepția în spațiu public asupra învățământului, în general, asupra învățământului nemțean, în special. Vreau să ne canalizăm pe creșterea calității educației, pe performanță și pe marea performanță. Eu sunt adeptul învățământului pentru cei mulți, deci mă interesează foarte mult ce se întâmplă în fiecare unitate școlară, de toți copiii, nu numai de cei din școlile urbane sau din școlile de elită. Le mulțumesc celor care m-au responsabilizat și vreau să cred că putem face împreună în așa fel încât învățământul din Neamț să fie fruntaș sau mai sus decât este astăzi”. Numirea sa în funcție este valabilă până la sfârșitul anului școlar sau până la organizarea concursului de către minister, astfel că noul inspector școlar a punctat și câteva din obiectivele sale: „Urmează un semestru foarte greu, cu olimpiade școlare, cu mobilități, concursuri. Eu sunt adeptul deciziei, vom lua deciziile împreună în consiliul de administrație, în consiliul consultativ, în comisia paritară, așa încât să avem convingerea că ceea ce decidem este pentru copii, în primul rând. Pentru mine, obiectivul fundamental este ca tot ceea ce întreprindem aici să-i vizeze pe copii, în primul rând, ca beneficiari direcți ai serviciilor pe care le oferă școala românească”, a adăugat Mihai Obreja.
Profesoara Elena Laiu, care tot de astăzi revine în funcția de inspector școlar general adjunct, și-a exprimat speranța într-o colaborare cu noua conducere.
(C.I.)
Un comentariu
„Urmează un semestru foarte greu, cu olimpiade școlare, cu mobilități, concursuri.”
Ce ne facem, însă, cu învățământul ”de masă”, cu acei copii care nu au capacități de olimpici? Nu credeți că învățământul nostru e mai mult competiție și mai puțin educație?
Dacă un copil are ghinionul să nu exceleze la matematică, să spunem, va trebui să se târască prin școală 8 ani. 8 ani în care va detesta nu doar obiectul care-l pune în inferioritate ci și școala, profesorul șamd. 8 ani de eforturi din partea familiei pentru ca acesta să rămână, totuși, pe linia de plutire. De ce? pentru că vrem să fim cei mai buni la olimpiade și concursuri.
Asistăm, de 30 de ani (!!!), la ruinarea sistemului educațional în România. O adevărată industrie s-a clădit pe principiul schimbării cu orice preț și fără cap. Manuale alternative, manuale, unice, auxiliare (utile sau nu), manuale pentru educație fizică (sic!), birocrație, panificări, raportări, vacanțe mari, vacanțe mici vacanțe dese, vacanțe prelungite, etc.
Cea mai tare găselniță a momentului mi se pare cea lansată în dezbatere publică de către actualul ministru al educației. Vacanța de primăvară în două etape, după calendarele religioase.
Poate, din funcția pe care o deține acum domnul Obreja, va putea să-i atragă atenția doamnei ministru că propunerea asta (și nu doar asta!) e o mare gogomănie.
Mult succes!