Ionel Arsene umblă cu o ştire veche şi coafată convenabil

Într-o postare proaspătă (marţi 3 august, înainte de ora 12.00) pe reţeaua socială favorită a celor preocupaţi de politică, Ionel Arsene reaminteşte din deschidere că „grija pentru atragerea de fonduri externe este constantă” în activitatea sa de președinte al Consiliului Județean Neamț. În susţinere se laudă cu participarea CJ, <<în calitate de partener al ADRNE, la proiectul „Sprijin la nivelul regiunii Nord-Est pentru pregătirea de proiecte finanțate din perioada de programare 2021- 2027 pe domeniile mobilitate urbană, regenerare urbană, centre de agrement/baze turistice (tabere școlare), infrastructura și servicii publice de turism, inclusiv obiectivele de patrimoniu cu potențial turistic și infrastructură rutieră de interes județean, inclusiv variante ocolitoare și / sau drumuri de legătură“>>. Mai departe, ne anunţă că județul va primi o finanțare nerambursabilă pentru elaborarea a două rânduri de banale documentații tehnico-economice care, poate, cândva, vor aduce două investiţii.

Finalul, a cărui legătură cu conţinutul încă se cercetează, este deja clasicizat în contul lui Arsene: „Așa cum am spus de la venirea mea la Consiliul Județean, nu ratăm nicio șansă de a atrage fonduri externe, pentru că dezvoltarea zonei noastre este strâns legată de investiții prin care să crească nivelul de trai în județ!”

În realitate, vorbim despre informaţii vechi din 19 iulie a.c., date publicităţii sub formă de comunicat de către ADR Nord-Est. Din document (https://www.adrnordest.ro/10-milioane-de-euro-finantare-nerambursabila-pentru-pregatirea-proiectelor-de-infrastructura-in-regiunea-nord-est/ ) aflăm că agenția, în calitate de Beneficiar – Lider de parteneriat, a semnat de fapt un contract de finanţare cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional Asistență Tehnică (POAT) 2014 – 2020, tocmai pe 13 iulie.

Valoarea totală a contractului este de 52.450.999,31 lei, din care valoare eligibilă 49.756.074,03 lei, iar perioada de implementare a proiectului, de 33 de luni, începută tocmai pe 18 aprilie 2019, poate fi prelungită cu un an, după data de 31 decembrie 2021. Prin intermediul proiectului, al cărui nume a fost preluat corect, vor primi finanțare nerambursabilă pentru documentații 10 UAT-uri din regiune – între care, pe acolo, şi judeţul Neamţ – plus… Ministerul Tineretului şi Sportului. Ceilalţi colegi de parteneriate sunt judeţele Botoşani, Suceava, Iaşi şi Vaslui (interesant, lipseşte Bacăul – n.a), municipiile Suceava, Moineşti şi Piatra-Neamţ şi oraşele Flămânzi şi Liteni.

La orizont se întrevede un număr de 16 proiecte, urmând ca în momentul lansării apelurilor aferente perioadei de programare 2021-2027, moment imposibil de identificat în acest moment, beneficiarii să aibă documentațiile pregătite pentru proiectele de infrastructură.

Din comunicatul ADRNE aflăm încă o chestiune interesantă, care nu stârneşte nicio urmă de interes, de îngrijorare. Piatra-Neamţ primeşte bani în perspectiva unui proiect intitulat Creșterea performanțelor transportului public prin investiții de tip integrat în soluții inteligente aferente unui coridor de mobilitate din Municipiul Piatra Neamț.

Ultima dată când am verificat, transportul public cu pricina avea o componentă foarte puternică dată de Troleibuzul, societate din portofoliul CJ Neamţ, autoritate condusă de Arsene şi probabil preocupată de toată aventura cu mobilitatea.

Viorel COSMA

2 comments

  • V.Vasile

    august 4, 2021 at 8:02 am

    ,,nu ratăm nicio șansă de a atrage fonduri externe, pentru că dezvoltarea zonei noastre este strâns legată de investiții prin care să crească nivelul de trai în județ!”
    Cata ipocrizie , cata nerusinare , corect este nu ratez nici o sansa sa-mi trag ceva parandarat , exemplu , Spitalul neutilizabil de la Letcani , unde am contribuit cu peste 3 mil. euro ! Asa ca hai s….r , tie si celor care te acopera !

    Răspuns

    • Vasile

      august 5, 2021 at 7:25 pm

      Adaugă desființarea traseului de troleibuze. Firele de troleibuz au fost realizate din cupru electrotehnic. S au vândut pe bani frumoși de ,,băieții deștepți”.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *