Angajări de rubikăreală şi peţit la ADR Nord-Est

Face ce face Agenţia pentru Dezvoltare Regională Nord-Est şi n-o poţi ocoli oricât ai vrea. De data asta a făcut angajări. Discrete, după datina consolidată sub conducerea lui Vasile Asandei, cel declarat oficial drept „vizionarul şi liderul organizaţiei”.

De la înălţimea acestui statut, ne anunţă că „În oceanul de cunoaștere în care plutim, informația de bună calitate, autentică și atent selectată ne dă puterea de a construi și de a progresa”. E cel puţin un banc prost care interferează puternic cu un profil de instructor la Secţia Propagandă şi Cultură a Comitetului Judeţean Neamţ al UTC, din moment ce această agenţie nu respectă reglementările legale privind accesul la informaţii publice sub pretextul că e organizaţie neguvernamentală.

De la înălţimea aceluiaşi statut, liderul vorbeşte neîncetat despre viitor, despre ce e de făcut, la ce se angajează. Nu ne spune ce a făcut, nu-i cunoaştem realizările concrete, cele care contează în realitate, iar nu drept abilă justificare a funcţionării şi lefurilor (secrete) plătite.

De la capul peştelui se dă tonul

A lucra cu materialul clientului tinde să devină un sănătos model inspiraţional, în ideea de a ne lămuri cu ce le trece prin cap unor „actori” importanţi ai zilelor noastre. Prezentarea cât se poate de oficială a lui Asandei vine ca o adevărată piatră de hotar, sau „milestone” în agresiva limbă rubikareză:

 

„Își dedică toate eforturile să facă posibilă misiunea organizației alături de o întreagă echipă de oameni pentru care setează un model pozitiv de etică și comportament profesional. Supraveghează și conduce întreaga activitate a organizației cu scopul de a depăși cu tact obstacolele care apar în cale și de a valorifica oportunitățile ce se întrevăd la orizont. Inspiră și motivează constant angajații, colaboratorii și beneficiarii.

Împreună cu echipa de management, caută și implementează permanent soluții de menținere a standardelor, de îmbunătățire a productivității, cât și de dezvoltare și creștere a organizației, atât în materie de procese și activități, cât și de oameni. Reprezintă organizația în toate mediile relevante pentru domeniul nostru de activitate, construiește și dezvoltă conexiuni cu actori, entități și comunități de interes atât din țară, cât și din afară. Atrage resurse și supraveghează gestionarea celor existente”.

Culoarea sublinierilor este dinadins aleasă. Precursorii din Epoca de Aur ai propagandiştilor şi copywriter-ilor contemporani ar păli de invidie în faţa unei asemenea „monstre” de cult al personalităţii. Dacă vrei să-i parcurgi CV-ul, să înţelegi de unde provine şi ce-l recomandă pe liderul vizionar, ghinion!, nu e nimic la vedere. La ADR Vest, pentru a nu mai irita politrucii locali cu ADR Nord-Vest şi providenţialul director general Marcel Boloş, parcurgerea impresionantului CV al omologului Sorin Maxim se transformă într-o adevărată plăcere.

 

Dezvoltarea şi creşterea organizaţiei în materie de oameni se bazează pe selecţie de personal, pe angajări. Inutil de reluat, imposibil de sintetizat câte s-au scris în ultimii ani pe acest tărâm. Inutil de reamintit, imposibil de catalogat în cuvinte decente lipsa unei organigrame, lipsa unui buget făcut public la vedere şi a grilelor de salarizare, deşi ADRNE foloseşte bani publici. Drept este, nici alţi omologi nu dau buzna cu bugetele la zi, dar mai găseşti un fond de salarii şi prime cât de cât inspiraţional sau, ca la ADR Vest, descoperi uşor că au 254 de salariaţi, din care 35 cu funcţii de conducere.

Accentul pus pe resursa umană este unul perfect raţional, mai ales odată ce toate agenţiile vor fi încărcate cu atribuţii serioase ca autorităţi de management, ceea ce va aduce de la sine relaţii funcţionale în priză directă cu Bruxellesul. Dacă normalitatea ar avea avea legătură cu activitatea codaşei ADRNE, care pe vremea lui Titi Apostol era fruntaşă pe ramură, ar trebui să vorbim mai degrabă de racolări directe de specialişti, de o anume vânătoare specializată şi mai puţin de concursuri de toată comedia.

Episodul de azi îşi are originea pe 6 octombrie a.c., când s-a anunţat discret un concurs de angajare (programat pe 9 noiembrie) pentru ocuparea a 7 posturi vacante, după cum urmează:

  • 3 posturi de expert în cadrul Direcției Comunicare, Inovare și Cooperare Externă, câte unul pentru Biroul Cooperare Externă, Biroul Specializare Sectorială şi Biroul Regional de Informare;
  • 1 post de expert în cadrul Direcției POR 2021-2027;
  • 1 post de expert în cadrul Direcției Dezvoltarea Afacerilor (RubikHub) – PR & Marketing (inclusiv social media & content management);
  • 2 posturi de expert în cadrul Direcției Dezvoltarea Afacerilor (RubikHub) – Program Manager.

Minunea de expert PR, marketing, social media & content management

Printre cerinţele obligatorii pentru aspirantul la poziţia de expert cu numele pompos de mai sus, se numără:

  • Experiență profesională de minim 3 ani în domeniul marketing/comunicare/PR/social-media sau similar;
  • Competențe ridicate de elaborare, planificare și implementare a strategiei de comunicare și de PR&Marketing, online și offline;
  • Abilități personale ridicate în ceea ce privește activitatea de creare de conținut cu impact crescut;
  • Bune cunoștințe și capacitate ridicată de utilizare a tehnologiilor, aplicațiilor, canalelor și instrumentelor moderne folosite în comunicare;
  • Abilități ridicate de copywriter și digital media, gestionare campanii cu multipli stakeholderi;
  • Persoană orientată spre interacțiunea cu oamenii și spirit de „Community Builder”;
  • Persoană familiarizată cu limbajul antreprenorial, conectată la presa din România și ecosistemul antreprenorial, în general;
  • Abilități de a întreține relația Rubik Hub cu presa și formatorii de opinie;
  • Constituie avantaj deținerea abilitaților de graphic design.

Selecţia prezentată este deosebit de importantă fiindcă, dincolo de barbarismele de limbaj, sau o barbologie ca întreţinerea relaţiei Rubik Hub cu presa şi formatorii de opinie, o persoană care stă bine la aceste cerinţe le zice din prima celor de la ADRNE că nu are cine-l evalua.

Aiureala ia proporţii la citirea principalelor atribuţii. Iată câteva, ca să vadă lumea nepricepută şi necunoscătoare în ce atârnă dezvoltarea regională:

  • Comunică și promovează într-un mod creativ evenimentele, programele și acțiunile speciale realizate pentru publicul țintă;
  • Stabilește calendarul editorial pentru toate canalele de comunicare;
  • Elaborează articole, comunicate de presă, materiale de informare și promovare;
  • Derulează activități aferente dezvoltării brandului Rubik Hub;
  • Utilizează instrumentele necesare editării și procesării materialelor concepute;
  • Construiește și dezvoltă o relație permanentă și dinamică cu publicul țintă;
  • Dezvolta relații cu presa de specialitate, cu lideri de opinie, precum și cu alți actori în domeniul start-up-urilor;
  • Dezvoltare de comunități, online sau offline;
  • Definește, implementează și monitorizează planul de promovare și comunicare on și offline, creează conținut pentru canalele de comunicare Social Media.

Şueta de bodegă lipseşte din enumerare, pentru a da dinamică relaţiei cu publicul ţintă şi actorii din domeniul start-up-urilor, căci pentru comunicare şi presă din partea agenţiei există deja personal angajat.

Organizatorii de evenimente aplecaţi spre peţit

Celelalte două poziţii vacante biciuiesc efectiv piaţa angajărilor pe altarul dezvoltării regionale. Cerinţele pentru certificarea unei maxime precalificări cuprind:

  • experiență profesională relevantă de minim 2 ani, în activități de identificare/creare de concepte de evenimente și programe potrivite comunității startup, coordonare și implementare de programe/evenimente (de business & networking), lucru cu fondatori de startup-uri și atragerea de resurse financiare și umane, promovare evenimente/programe;
  • abilități personale ridicate de organizare și sistematizare a activităților, experiență de lucru pe obiective;
  • persoană orientată spre interacțiunea cu oamenii și spirit de „Community Builder”;
  • constituie avantaj experiența în relații de lucru cu start-up-uri, antreprenori, mentori, universități, experți din industrie, investitori, etc;
  • constituie avantaj experiența de a fi coordonat evenimente/programe dedicate start-up-urilor tech.

Printre atribuţii, adevărate pocnete de bici orientate spre bunăstare şi aducerea luminii de la Bruxelles:

  • Colaborează cu membrii echipei pentru a dezvolta direcția strategică și cele mai bune practici de implementare și livrare a evenimentelor și programelor dedicate fondatorilor de startup-uri;
  • Organizează evenimente de business, workshopuri de dezvoltare antreprenorială, networking, atragere parteneri din mediul universitar și antreprenorial;
  • Definește, implementează și monitorizează conceptul programului/evenimentului dedicat startup-urilor de care este responsabil;
  • Sprijină și oferă mentorat de înaltă calitate antreprenorilor;
  • Sprijină și ghidează startup-urile în activitatea de atragere de investiții;
  • Elaborează și implementează programe/evenimente de educație antreprenorială, hackathoane, bootcamp-uri, programe de consultanță 1 la 1 și mentorat;
  • Sprijină dezvoltarea de comunități de mentori și instituții partenere din ecosistemul de start-up;
  • Gestionează relațiile cu partenerii strategici Rubik Hub;
  • Organizează întâlniri de tip matchmaking, networking sau mentorat între antreprenori și mentori;
  • Organizează evenimente pentru atragere de investitori privați de tip business angeles sau fonduri de investiții, precum și programe speciale de finanțare dedicate mediului antreprenorial;

Cu business angeles ne-au pierdut pe drum. La fel cu mentoratul. Dar reţinem obligatoriu întâlnirile de tip matchmaking. Adică de peţit. La aşa agenţie, aşa experţi.

Viorel COSMA

*Material apărut în paginile ziarului Mesagerul de Neamț, nr. 515, săptămâna 18 – 24 noiembrie.

2 comments

  • constantin

    noiembrie 20, 2021 at 11:44 am

    Totul este aiurea.Asandei si gasca lui isi dau prea multa importanta.Cv-ul este o adevarata minune sa il ghicesti din prima.In doua saptamani te tracaseaza cu cv-ul de iti vine sa te lasi pagubas.Dupa lupte seculare te poate anunta ca a fost admis cv-ul si te pregatesti pentru concurs.Alte trei saptamani de chin si iata-te in sfarsit la sustinerea concursului.Mergi foarte bine cu testu, engleza si calculatoru si in sfarst vine si interviul.Fiindca nu te numeri printre cei norocosi sa castigi concursul singura posibilitate de a te scoate necastigator este interviul.Acol este o doamna “speciala”i da cu tine de pamant.Asandei zambeste si se scoate, el a vrut dar subalterna lui nu, musai trebuie sa asculte subalterna sau partenera.Dupa inca 5(cinci) zile de asteptare primesti raspunsul sec:rezultat NEGATIV.Fara alte explicatii.Propagandistul UTC SI-A FACUT NUMARUL SI EXAMENUL A FOST LUAT DE CINE TRBUIA SI PENTRU CARE A PRIMIT “indicatii pretioase”

    Răspuns

  • Croitoru Adriana

    noiembrie 22, 2021 at 8:29 am

    Cerinta cu limba engleza este abuziva in conditiile in care limba romana este limba oficiala in UE. Sau experienta in ceva ce nu a existat inca la nivelul regiunilor (ex, sarcini ACP), tot abuziva. Cerinte inventate pentru “familia lor”. O mare familie acolo in acest ONG-ADR, dar pe bani publici.

    Răspuns

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *