LET BE INNOVATIVE AND SOCIAL!
2020-1-RO01-KA201-080331
28.11.2022-2.12.2022, Piatra-Neamt, Romania
BLENDED MOBILITY OF SCHOOL LEARNERS
„Let Be Innovative And Social!” este un proiect Erasmus+ ce se desfășoară la Colegiul Național de Informatică, Piatra-Neamț, beneficiind de colaborarea a șase școli-partenere: Colegiul Național de Informatică, Romania, OGEC Lycee de la Sauque, Franța, Praktikum, Finlanda, I.E.S. Francisco García Pavón, Spain, Şule Muzaffer Büyük Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi, Turkey, Centro Studi Didattico Ambientale Sibarys, Italy.
Echipa de implementare de la Colegiul Național de Informatică este compusă din doamnele profesoare Elena-Genoveva Irimia, coordonatorul proiectului, Daniela Neamțu, directorul CNI, Elena-Brîndușa Stan, Elena-Brîndușa Anghel, Raluca Mihaela Ene, Maria Antoanela Berea, Ana Mirela Mititelu și Mirabela Brăduleț, expertul contabil al proiectului.
Scopul proiectului este de a dezvolta o strategie pentru o mai bună orientare profesională a studenților și de a crește potențialul antreprenorial al acestora Mai mult, acest proiect își propune să consolideze competențele sociale și civice ale elevilor, simțul inițiativei și a antreprenoriatului pentru a-i ajuta să-și aleagă o carieră în concordanță cu realitățile de pe piața muncii.
În perioada 28 noiembrie-2 decembrie 2022 se desfășoară mobilitatea în Romania care adună echipe de la școlile partenere, compuse din elevi însoțiți de profesori. Una din activitățile importante se centrează pe Concursul Internațional Let Be Innovative and Social!, care are două secțiuni: prima este dedicată planurilor de afacere sociale pe care partenerii le-au pregătit pentru acest concurs, acestea fiind prezentate în prima zi de mobilitate, luni 28 noiembrie; a doua este dedicată ideilor de afacere socială și se desfășoară marți 29 noiembrie. Pentru a doua secțiune a concursului, elevii vor fi împărțiți în grupe mixte și vor trebuie să construiască o idee de afacere socială după un template. În final, va câștiga cea mai bună idee sau cel mai bun plan.
Înainte de a începe a doua sesiune a competiției, am adunat impresii de la fiecare echipă.
Turcia
Prof. Ali Eyileten: „Suntem bucuroși să ne aflăm aici. În opinia mea, această platformă este foarte necesară elevilor și profesorilor, fiind ușor de utilizat”.
Dalida Yilmaz, elevă: „Este prima mea experiență, mi se pare un pic dificil, dar asta e bine fiindcă învăț să fac un plan de afaceri și asta mă poate ajuta pe viitor, dacă-mi voi deschide propria afacere”.
Finlanda:
Prof. Peter Waltonen: „Cred că platforma comună este modalitatea cea mai simplă prin care colaborăm. Pentru elevi este utilă deoarece îi învață să caute resurse. Pentru școala noastră de asemenea este de ajutor. Participarea în proiect ne-a oferit prilejul de a cunoaște antreprenori de aici, câțiva foarte buni, iar elevii noștri au aflat preocupările sociale ale comunității”.
Victor Langhoff, elev: „Pentru mine este importantă această experiență în antreprenoriat, despre care studiez în România acum pentru prima dată și pot spune că îmi place ce descopăr”.
Spania:
Prof. Julio Olmedo: „Mă bucur să încheiem acest proiect aici prin realizarea platformei, un instrument util pentru elevii din Europa. De cealaltă parte, pot spune că oportunitatea adusă de acest program Erasmus este și de a ne cunoaște culturile, de a vizita locuri semnificative din țările gazde și abia aștept excursiile pregătite de colegii noștri români. Nu în ultimul rând, mi se pare extraordinar să ne aflăm în România chiar de Ziua Națională și urez „La mulți ani!” românilor”.
Eva Gonzalez Alberca, elevă: „Acest schimb cultural îmi place, tradițiile românești sunt diferite față de cale noastre. Foarte interesant mi se pare și faptul că putem crea aceste planuri de afaceri pentru nevoile comunității românești, diferite de cele spaniole”.
Franța:
Cesar Sterlin, elev: „Acest program este bine structurat, pe lângă munca și activitățile specifice putem socializa, dezvolta relațiile începute, vedem locuri noi și ne bucurăm de mâncarea inedită – cârnații voștri sunt excelenți! Aflăm lucruri interesante și despre sistemul de educație din România, axat pe științe – matematică în special – și pe limbi moderne. Și desigur aflăm care sunt nevoile din această comunitate, altele decât cele de la noi, fiindcă avem culturi diferite”.
Colegiul Național de Informatică Piatra-Neamț – echipa României
Radu Ciubotaru, elev: „Acest proiect m-a ajutat să mă descopăr pe mine, să învăț să lucrez în echipă, să comunic mai bine, inclusiv în engleză. Apreciez și că am cunoscut atât de mulți oameni noi, din culturi diferite. Important este și faptul că am învățat să fac un plan de afacere socială”.
George Alexandru Minuț, elev: „Impactul a fost mare pentru mine, fiindcă mi-am dat seama că vreau să devin antreprenor. Ce mi se pare important pentru dezvoltarea noastră, ca tineri, este că Erasmus oferă o cale de a cunoaște oameni și culturi diferite, de a te descurca prin propriile cunoștințe atunci când ești într-o țară străină”.
O altă activitate este vizita la Fundația Speranța din Târgu Neamț care dezvoltă o afacere socială, unde elevii se vor întâlni cu fondatorul organizației și vor avea discuții despre misiunea, problemele afacerii și marketing, sustenabilitate.
De asemenea, luni, elevii au avut posibilitatea de a se întâlni cu oameni de afacere locali cu care au discutat premizele unei afaceri: dl. Berbece Cristian – CRIBER NET, dl. Tăbăcaru Mihai – S.C. LM MOB S.R.L, dl. Horghidan Ciprian – ECA GREEN SOLUTIONS, doamnele Adriana Dabija și Cătălina Neculau – fundația AUTONOM.