Centrul de Studii Tehnice şi Informatică, organism de de strategie şi dezvoltare tehnică al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a actualizat lista cu restricţiile permanente instituite pe anumite drumuri naţionale datorită unor probleme tehnice. Judeţul Neamţ apare pe lista cu restricţii permanente cu porţiuni de pe trei drumuri naţionale, cele mai multe pe DN 15. Astfel, pe DN 12C, la kilometrul 53, pe o lungime de 270 de metri, la Taşca, restricţia este impusă pentru o înălţime de 8 metri și lățimea elementelor de construcţie de 11 metri. Tot pe DN 12C, restricție de înălțime este și la kilometrul 56+ 274 m, unde înălţimea maximă admisă este de 7,80 m, iar lăţimea este de 8,70 m.
Pe DN 15 avem 5 sectoare de drum cu restricţii, potrivit acestei actualizări. Prima dintre ele, în Bistricioara, la kilometrul 238+279 de m avem o restricţie de lăţime, partea carosabilă măsurând 5 metri. În Poiana Largului, pe viaductul de la kilometrul 244, avem o restricţie de greutate, pentru autovehiculele de greutate mai mare de 13 tone. Pe acelaşi drum naţional în Tarcău, la kilometrul 291 + 996 de metri avem o restricţie la înălţime (7 metri), cât şi pe lăţime, şoseaua având o porţiune mai îngustă de 5 metri. Tot pe DN 15, la Pângăraţi, kilometrul 300 + 570 de metri, avem o restricţie de înălţime (8.20 metri), cât şi pe lăţime. Ultima restricţie pentru DN 15 este la Săvineşti, kilometrul 323 + 100 de metri, atât pe înâlţime, cât şi pe lăţime, ca urmare a trecerii pe sub drumul spre platforma industrială. Pe DN 17 B, la intrarea în satul Dreptu dinspre Frumosu, la kilometrul 75, pe o porţiune de 100 de metri (de la plus 750 de metri până la 850 de metri) avem o restricţie de lăţime, drumul național îngustându-se la 5 metri.
Şapte poduri degradate şi lucrări pentru drum calamitat
Din data de 20 martie au fost impuse restricţii de tonaj şi viteză sau lăţime pe şapte poduri din Neamţ, aflate pe drumuri naţionale, datorită degradării acestora, restricţii care vor fi ridicate în momentul în care vor fi finalizate lucrările de reabilitare. Pe DN 15, de la kilometrul 244 + 350 m până la kilometrul 283 + 640 m, în Poiana Largului, este impusă o restricţie pentru autovehiculele cu tonajul de peste 13 tone, dar şi pentru drum îngustat, din acelaşi motiv. Restricţia va fi ridicată la terminarea lucrărilor de reparaţii şi consolidare a drumului.
Pe DN 15D, la kilometrul 9 + 510 m, pe podul de la Girov, este restricţionat accesul pentru vehiculele de tonaj greu de la 7,5 tone în sus, se circulă cu viteză redusă în zonă. Tot pe DN 15D, la podul de la Poienari, degradarea structurii podului a condus la o restricţionare a circulaţiei pentru tonajul de peste 10 tone şi se cere reducerea vitezei.
Pe DN 15, la kilometrul 262 + 120 m, la podul de la Buhalniţa, este instituită restricţie de greutate pentru greutatea mai mare de 11,5 t. Tot pe DN 15, la kilometrul 300 + 981 m, pe podul de la Pângărăcior, degradat și cu lucrări în derulare, restricţia este pentru tonaj mai mare de 30 de tone.
Pe DN 15B, la podul de la Petru Vodă, kilometrul 7 + 280 m, este impusă restricţie de greutate de la 30 de tone, din cauza degradării structurii podului, fiind impusă şi restricţie de lăţime.
Pe DN 15 C, la podurile de la Săcăluşeşti (kilometrul 37 + 975 de m) şi Oglinzi (kilometrul 49 + 220 m), este impusă restricţie pentru tonaj de 10 tone. La Săcăluşeşti restricţia vizează şi o îngustare a drumului, iar la Oglinzi se circulă cu viteză redusă. (Angela Croitoru)