După mai multe premii venite pentru idei SMART – vezi grădina Nicu Albu, culoarele de mobilitate ori digitalizarea activității – primite cu entuziasm moderat de către populație în așteptarea probei verității, pare firesc ca tendința în toate activitățile din urbe să fie undeva spre 100%. Tonul este preluat de actualul primar, care a început plasarea de bannere electorale, fără îndemnul votați, plasate mai mult, o să spună strategii, pentru creșterea notorității și întărirea ideii de echipă unită.
Într-o zonă cu trafic intens, între două supermagazine care vând românește cu profit occidental, transferat tot occidental spre alte zări, un magazin ce se dorea șic și tradițional în același timp, din portofoliul lui Ginel Vlasie, omul care a construit pe timpul lui Pruteanu, Tărâță, a prosperat pe timpul lui Arsene și care, se vede bine în oraș, construiește și pe timpul lui Carabelea la municipiu. Aici era vorba de produse 100% naturale. Între timp magazinul este închis ceea ce ne poate duce cu gândul la un eșec direct proporțional cu sloganul.
Ca să nu fie discuții, le punem împreună, ca un fel de trecere de la disperare antreprenorială la speranță administrativă.
În aceeași zonă, un alt panou publicitar vine cu un slogan asemănător, o fimă de succes, dar al cărei nume, Spartan, nu duce cu gâdul la istoria antică a Europei și la o țară care a nășit democrația, chiar dacă nu neaparat în Sparta.
Pornind de la acest slogan, putem începe chiar o discuție aplicată și probabil dureroasă dspre integrare europeană, costuri ( grecii ne pot oferi exemplul personal, atât în materie de democrație antică cât și de sacrificii pe altarul noii structuri europene), ce ne rămâne din tradiții, dacă știm să le valorificăm, în general despre o campanie uitată, cea de la europarlamentare. În definitiv, ce să vorbești despre ce nu știi, nu înțelegi și nu te preocupă, din moment ce mutările pentru guvernați îți vin în plic sau prin mandatari 100% dresați, lobotomizați și inflexibili? Parol, monșer!
Valentin Bălănescu
Un comentariu
Eu aici văd un alt tâlc… un produs 100% din carne … cu dedicație 100% pentru Carabelea și PNL. Ceva de umplut frigiderul… se știe!