Unul dintre principiile fundamentale înființării, organizării și funcționării serviciului de alimentare cu apă și canalizare este capacitatea de a se adapta cerințelor utilizatorilor.
În conformitate cu articolul 13 din contractul de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apă și canalizare, încheiat între utilizator și operatorul nostru, facturarea se realizează lunar, pe baza prețurilor și tarifelor aprobate, precum și a cantităților efective determinate sau estimate în conformitate cu prevederile contractului.
Citirea periodică programată a contorilor la utilizatorii casnici, persoane fizice, din aria de operare se realizează de către salariații Companiei Județene APA SERV S.A. de două ori pe an. Graficul pentru lunile de efectuare a citirilor pentru fiecare localitate se regăsește pe site-ul companiei, www.apaserv.eu la rubrica „Clienți” – „Contorizare consum” – „Grafic citiri”
În situația în care facturarea se face pe baza unor cantități estimate, regularizarea consumului are loc periodic, la fiecare 6 luni. În acest interval, facturile emise reflectă consumuri estimate, calculate ca medie a consumului zilnic între ultimele două citiri succesive. Acest lucru se întâmplă în absența unei auto-citiri transmise de utilizator sau a unor verificări efectuate de companie. Pentru a asigura o facturare cât mai precisă și a evita neconcordanțele, utilizatorii sunt încurajați să transmită lunar indexul auto-citit, iar compania va continua să efectueze verificări periodice. Această procedură contribuie la o gestionare eficientă și transparentă a consumului de apă.
Pentru a facilita procesul pentru utilizatori, Compania Județeană APA SERV S.A. promovează transmiterea lunară a indexului auto-citit de către aceștia. În acest mod, între citirile efectuate de angajații companiei, facturile vor fi emise pe baza indexului auto-citit, garantând astfel o reflectare exactă a cantităților efective consumate. De asemenea, această practică contribuie la o mai bună gestionare a consumului și la evitarea eventualelor neconcordanțe în facturare.
În acest sens, Compania Județeana APA SERV a venit în întâmpinarea utilizatorilor casnici, persoane fizice, prin oferirea posibilității transmiterii indexului auto-citit, atât prin aplicația Portal Clienți, disponibilă pe site-ul companiei, cât și telefonic astfel:
– telefonic, în perioada 17-24 (zile lucrătoare), la numărul de telefon 0233/233340, mai puțin în lunile în care compania efectuează citiri și în luna anterioară acestora.
– pe site-ul companiei www.apaserv.eu. Pașii pentru crearea unui cont sunt prezentați pe site-ul companiei.
De asemenea, utilizatorii companiei care își creează un cont în aplicația Portal Clienți beneficiază de multiple avantaje. Aceștia pot vizualiza și descărca facturile emise în baza contractului de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apă și canalizare, având astfel acces rapid la istoricul facturilor. În plus, utilizatorii pot efectua plata online a facturilor, simplificând procesul de plată și economisind timp.
Portal Clienți – o alternativă privind stocarea facturilor și a consumului realizat
Compania Județeană APA SERV S.A. se află la doar un click distanță de utilizatorii săi, prin intermediul aplicației Portal Clienți, disponibilă pe site-ul oficial www.apaserv.eu. Aceasta platformă oferă o gamă largă de facilități pentru clienți, inclusiv opțiunea de a plăti facturile online, de a verifica și transmite indexul de consum înregistrat, și de a accesa istoricul facturilor pentru o perioadă de până la 12 luni. În plus, utilizatorii pot opta pentru primirea facturilor în format electronic, contribuind astfel la un mediu mai sustenabil. Prin aceste servicii, compania asigură o gestionare simplificată și eficientă a conturilor de utilizator, oferind totodată transparență și comoditate în administrarea consumului de apă și canalizare.
În vederea autentificării și înregistrării pe contul Portal Clienți, aceștia trebuie să parcurgă următorii pași
- accesați site-ul www.apaserv.eu
- accesați secțiunea Portal Clienți
- după deschiderea paginii, selectați ultima opțiune „Înregistrează-te:
- urmați pașii prin completarea câmpurilor: e-mail, cod client, contract, parolă, confirmare parolă și bifați cele două căsuțe de acceptare a termenilor și condițiilor (codul de client și numărul contractului se regăsesc în partea din dreapta sus al facturii serviciului).
- după parcurgerea acestei etape veți primi un e-mail de confirmare pe care trebuie să-l accesați pentru a finaliza acțiunea de înregistrare
Compania Județeană APA SERV S.A. încurajează utilizatorii să folosească aplicația Portal Clienți pentru a gestiona eficient conturile lor, evitând astfel aglomerația din locațiile fizice și economisind timp prețios. Prin intermediul acestei platforme accesibile de pe orice dispozitiv conectat la internet, utilizatorii pot verifica și gestiona datele contului lor în orice moment și din orice locație.
Responsabilitatea Civică în Utilizarea Corectă a Rețelelor de Canalizare
Compania Județeană APA SERV S.A. dorește să aducă la cunoștința tuturor utilizatorilor serviciului public de canalizare importanța utilizării corespunzătoare a acestui sistem. Este esențial să înțelegem și să respectăm bunele practici în utilizarea sistemului de canalizare pentru a menține un mediu sănătos, sigur și curat în comunitatea noastră.
Aruncarea deșeurilor în sistemul de canalizare este o practică nerecomandată și poate avea consecințe grave pentru infrastructură și mediu. Sistemul de canalizare este proiectat pentru a transporta exclusiv apele uzate către stațiile de epurare, unde acestea sunt supuse unor procese complexe de epurare și tratare. Introducerea deșeurilor solide, substanțelor chimice sau altor materiale nepotrivite în rețeaua de canalizare poate cauza o serie de probleme majore.
În urma semnării contractului de furnizare și prestare a serviciului de alimentare cu apă și canalizare între utilizatori și Operator, se stabilesc raporturile juridice dintre APA SERV și utilizatori. Aceste raporturi implică, printre altele, obligația utilizatorilor de a respecta normele de exploatare și funcționare a sistemelor de alimentare cu apă și canalizare, conform legislației în vigoare.
Potrivit art. (3) lit. ț) din Legea serviciului de alimentare cu apă și de canalizare nr.241/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, delimitarea dintre instalațiile interioare de canalizare și rețeaua publică de canalizare se face din/la căminul de racord, care este prima componentă a rețelei publice de canalizare, în sensul de curgere a apei uzate.
Deșeurile solide, precum șervețelele umede, scutecele, absorbantele, dischetele demachiante și alte obiecte necorespunzătoare, pot provoca blocaje în conductele de canalizare. Aceste blocaje pot duce la înfundări care, la rândul lor, pot cauza inundații în imobile sau pe străzi, creând astfel disconfort și pericole pentru sănătatea publică. În plus, intervențiile necesare pentru desfundarea și repararea conductelor sunt costisitoare și consumatoare de timp, afectând bugetul și resursele comunității.
Pentru a preveni aceste probleme, este esențial ca utilizatorii să arunce aceste deșeuri solide în coșurile de gunoi și să nu le elimine prin sistemul de canalizare. Adoptând aceste practici responsabile, putem asigura funcționarea eficientă a rețelei de canalizare și protejarea sănătății și bunăstării comunității noastre.
Prin adoptarea acestor practici responsabile, contribuim la menținerea unui sistem de canalizare eficient și la protejarea mediului înconjurător. Spiritul civic și responsabilitatea fiecărui cetățean sunt fundamentale pentru asigurarea unei comunități sănătoase și curate. Compania Județeana APA SERV S.A. își exprimă recunoștința pentru cooperarea și implicarea fiecărui utilizator în acest efort comun.
Compania Județeana APA SERV S.A.