Nota conceptuală a proiectul de extindere a pistei de biciclete din Piatra-Neamţ, ce vine în continuarea proiectelor de mobilitate şi a sistemului de bike-sharing ce va exista în oraş, a fost aprobată în cea mai recentă şedinţă de Consiliu Local. Proiectul este iniţiat de primarul Andrei Carabelea care se declară un biciclist pasionat.
Prin două proiecte de mobilitate, aflate în implementare, urmează să fie realizate piste de biciclete cu o lungime totală de 4,9 km, în zona Bulevardul Decebal –Bulevardul Traian şi pe strada Mihai Viteazul. Acestea vor fi realizate lângă trotuare şi vor avea elemente de siguranţă. Sistemul de bike-sharing presupune montarea a 22 de staţii de închiriat biciclete în toate cartierele din oraş şi achiziţionarea a 220 de biciclete, 160 clasice şi 60 electrice care vor fi puse la dispoziţia pietrenilor şi a turiştilor.
Potrivit Notei conceptuale, extinderea pistei de biciclete va putea fi realizată cu aproximativ 5,5 milioane de lei, inclusiv TVA, finanţare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Cu aceşti bani ar urma să fie realizate 52. 104 mp de pistă pe strada 1 Decembrie 1918 şi 33.897 mp pe strada Cetatea Neamţului.
În acest moment în Piatra-Neamţ doar 1% din totalul deplasărilor se efectuează cu bicicleta, iar dorinţa primarului Andrei Carabelea este să stimuleze utilizarea acestui mijloc de transport ecologic într-o măsură mult mai mare. Tot în această idee, anul viitor, primarul de Piatra-Neamţ îşi doreşte ca o competiţie tradiţională destinată bicicliştilor, Gârcina Bike Tour, să treacă prin municipiul reşedinţă de judeţ.
Angela Croitoru
FOTO: Facebook
5 comentarii
Îi vedeți pe pietreni să renunțe la autoturisme? Sau îi vedeți în număr mare pedalând? Nu cred! Visul oricărui pietrean, fiind din prima generație încălțată, a fost să-și cumpere ,,oleacă di mașânâ “. Să fim serioși!
Bună dimineața! Primarul Andrei Carabelea a moștenit acest proiect de la fostul primar Chitic și nu avea cum sa de-a înapoi. Cel mai bine era să se construiască parcări etajate cu fonduri europene și ceva contribuții de la bugetul local, se degajau arterele principale din oraș după care se putea face loc și pistelor pentru bicicliști. In cazul de față totul seamănă cu un haos care are rolul de a duce lumea la disperare iar unii dintre semenii noștri incep să creadă că acest haos a fost creat pentru a nu se vedea cât se fura in realitate.
Sunt”bune”pistele pentru bicicliști…ca să tragă din plin în rărunchi noxe!!!
Troleibuzele sunt soluția!
Sa se ducă dracu cu pistele lui cu tot!
A făcut VARZA orașului piste pt cei vreo 100de bicicliști care circula 2-3 luni pe an și a anulat o gramada de locuri de parcare, alveole de taxiuri și autobuze/microbuze. Cred ca are cacat în loc de creier !!
Ești cu vaca Gica, cu mentalitate ca a ta s-a dus dracului tot ce era frumos in orașul ăsta ”pe mine nu mă interesează decăt hârbul meu și să-mi fie mie comod” , ce spații verzi, ce aer curat, ducă-se cum zici tu dracului. Au transformat toate piticele de iarba dintre blocuri in parcuri pentru tine și altora ca tine care considera ca o mașina cel puțin , trebuie neaparat la fiecare apartament ignorând faptul ca nu au unde sa o lase , sa le urce in apartamente dacă nu se pot lipsi de ele. Apoi presiune mare pe politrucii de la butoane sa le facă parcări , nu contează că tocmai copii lor sau ai vecinilor nu mai au un loc unde sa “bată mingea”.
Niște needucați care nu văd mai departe de vârful pantofilor care-i poarta.