Clădirea Forum Center Mall din Piatra-Neamț, situată lângă piața centrală a orașului, a fost o adevărată piatră de moară pentru toate administrațiile încă de când a fost construită. Este vorba despre costurile imense de administrare generate de proiectul nefuncțional finalizat de conducerea de atunci a Primăriei. Actuala administrație locală ia în calcul punerea în conservare a clădirii în cursul acestui an, până la găsirea unei soluții legate de utilitatea ei, dar numai după ce va fi rezolvat regimul juridic al acesteia. Pentru terenul ce aparține SC Parking SA, de sub clădire, au început deja demersurile și procedurile necesare pentru ca primăria să-l cumpere, astfel încât să se poată realiza intabularea.
„Există foarte multe nemulțumiri vizavi de această clădire. Cei de la poliție ne-au trimis o înștiințare că nu vor să-și mai desfășoare activitatea acolo, pentru că nu au condiții.
Ne costă cam 1 milion de lei numai utilitățile, 50.000 de lei este numai factura la gaz, cheltuielile sunt enorme și nici nu sunt condiții.
Sunt necesare investiții foarte mari pentru că lucrurile au fost făcute prost din capul locului, din construcție. Instalația electrică este învechită, nu mai face față, costurile la energie sunt foarte mari. Acum creăm nemulțumiri și cetățenilor care merg acolo, angajații sunt nemulțumiți și ei că nu au condiții și ne costă foarte mulți bani! Clădirea nu are parcare, trebuia lăsată parcarea care era, nimic nu-i pus la punct! Trebuie să găsim o soluție să-i dăm valoare și utilitate, suntem deschiși la orice, chiar și un parteneriat public-privat pentru o clinică, un spital, ceva util cetățenilor”, a declarat primarul Adrian Niță pentru „Mesagerul de Neamț”.
O altă soluție ar fi accesarea de fonduri europene pentru lucrări de reabilitare / modernizare, după ce va fi stabilită utilitatea acesteia, ce anume poate funcționa acolo.
Dificultăți cu relocarea serviciilor din clădire
Intrarea în conservare vine la pachet cu găsirea spațiilor corespunzătoare pentru mutarea Direcției Taxe și Impozite și a Serviciului Public de Evidență a Populației Piatra-Neamț.
„Pentru Direcția Taxe și Impozite și cei de la Buletine avem niște discuții cu niște privați să vedem unde găsim spații corespunzătoare ca să-i mutăm. Vom găsi soluții. Deocamdată, ne trebuie cel puțin o săptămână ca să facem o evaluare corectă, să vedem exact care sunt costurile și ce putem face mai departe”, a precizat Adrian Niță.
Angela Croitoru