Federația Națională a Asociațiilor de Părinți din învățământul preuniversitar a adresat o scrisoare deschisă ministrului Educației după afișarea notelor la Evaluarea Națională. Părinții acuză profesorii pentru subiectele pregătite pentru examen, considerate aberante și fără legătură cu ce învață copiii la clasele parcurse.
„Vă adresăm prezenta Scrisoare Deschisă în contextul afișării astăzi (ieri, n.red.), 27 iunie 2014, rezultatelor la examenele de Evaluare Națională 2014. Față de perioada anilor de tristă amintire, atunci când noi, părinții, făceam coadă la magazinele alimentare ca să reușim să procurăm mâncare pentru copiii noștri, am ajuns astăzi să facem coadă la școlile din România pentru a depune contestațiile pentru notele de la proba de Limba și Literatura Română din cadrul examenului mai sus-menționat.
Considerăm că Centrul Național de Evaluare din subordinea dumneavoastră a elaborat subiectele la această probă fără să țină cont de programa elevilor și fără să aibă o legătură cu realitățile școlii gimnaziale din România. De aceea le reamintim noi: – în clasa a VIII-a se studiază genul liric, dar numai specia pastel.
Poezia filozofică, de genul „Gânduri pentru Anul Nou” (I. Minulescu), care tratează teme existențiale (moartea și viața, trecerea timpului, iubirea) se studiază la liceu. Oare s-a încurcat subiectul cu unul de la bacalaureat? Sau întâi evaluăm și apoi predăm? – cele două compuneri de la literatură sunt asociate ca teme, fapt care a făcut ca un copil care nu a înțeles mesajul poeziei să nu aibă oportunitatea unei recuperări pe o temă diferită; – în cazul sinonimelor, baremul a fost prost gândit și nu a lăsat libertate profesorilor evaluatori să ia in considerare toate variantele de răspuns corecte; – controversat este și subiectul de gramatică, cu o frază interpretabilă.
În timpul corectării, în unele județe s-a retras baremul și, după un timp, s-a readus baremul cu modificări. Și nu în Citește mai mult