Se desființează Liceul Tehnologic ”Spiru Haret”?

Între Inspectoratul Școlar Județean Neamț și unul dintre liceele din Piatra-Neamț stă să izbucnească un scandal care are toate șansele să ajungă, spre justă tranșare, în Contencios și să se încheie cu desființarea activității liceale. Totul pleacă de la planul de școlarizare pentru anul 2016-2017 întocmit de IȘJ Neamț, plan în care Liceul Tehnologic ”Spiru Haret” apare cu o singură clasă de a IX-a, în loc de două, câte are în prezent.

spiru haretConducerea școlii s-a declarat, evident, nemulțumită și, prin urmare, a depus o contestație la Inspectoratul Școlar, ca să afle, negru pe alb, care este motivul pentru reducerea numărului de clase la liceu. „Am propus prin proiect, potrivit ordinului privind Metodologia de fundamentare a cifrei școlare, două clase de a IX-a. Am aflat că ne-a fost dată o singură clasă. Nu știu ce a stat la baza acestor decizii, dar vă pot spune că am fost foarte surprins în momentul în care am aflat că în planul de școlarizare din 2016-2017 vom avea o singură clasă. Suntem o școală cu tradiție. Anul trecut s-au împlinit 100 de ani de la înființarea ei. În 2006-2007, când liceul a fost reînființat, am pornit cu 3 clase. De atunci și până acum, rezultatele actului educațional au crescut constant, ajungând ca, anul trecut, să avem un procent de promovare la bacalaureat de 94,54%. Întotdeauna am considerat că, la baza stabilirii planului de școlarizare, dincolo de celelalte criterii, stă calitatea actului educațional”, a precizat prof. Victor Grigorescu, directorul liceului.

De la Inspectoratul Școlar, generalul Viorel Stan spune că nu a vizat nicio secundă desființarea vreunei unități de învățământ, dar că fiecare liceu cu profil tehnologic din Piatra-Neamț a pierdut câte o clasă. Totul, așa cum spune inspectorul, fiind conform metodologiilor. ”La Târgu-Neamț și zonă, respectiv Bicaz – Valea Muntelui și zonă, numărul de elevi, absolvenți de clasa a VIII-a, este constant. Ceea ce face ca, în zonele menționate, să nu se modifice numărul de clase de a IX-a. Nu s-a dat nicio clasă în plus la Târgu-Neamț. La Piatra-Neamț, a trebuit să pierdem 7 clase, câte una de la toate liceele tehnologice, inclusiv liceul de la Roznov, care, din 4 clase, a rămas cu 3. Liceul «Spiru Haret» – pe care, de altfel, îl respect , atât cadrele didactice, cât și elevii de acolo – nu a fost în mod special văduvit. Dorința pe care o au cei de la liceu, de a lăsa două clase, este o dorință clar subiectivă și care ar afecta celelalte unități școlare din Piatra-Neamț și zonă. Adică la una dintre unitățile școlare ar trebui să luăm două clase. În anul școlar viitor, elevii clasei a VII-a, viitorii elevi de clasa a VIII-a, se vor constitui într-o clasă în plus față de anul școlar 2016-2017 și acea clasă în plus, de pe zona Piatra-Neamț, va fi dată, fără discuție, înapoi la «Spiru Haret». Această scădere de o clasă este pentru un an”, a spus inspectorul Stan. Potrivit acestuia, prin acest plan de școlarizare s-a urmărit și evitarea apariției unui număr mare de cereri de transfer de la clasa a IX-a. Cereri de transfer care au apărut din cauza unei greșite distribuții a claselor pe zone.

În orice caz, structura Liceului Tehnologic ”Spiru Haret” este una atipică, cu clase de preșcolari, elevi (gimnazială) și liceeni. Le fel de atipic este și istoricul unității din Piatra-Neamț, care, din 1915 – când acolo a fost atestată Școala Comercială Elementară de Băieți – și până acum, aceasta a fost ori cu statut de școală gimnazială, ori cu statut de liceu. Acum, că va rămâne liceu sau se va numi din nou Școala Gimnazială Nr. 12, râmâne de văzut la anul, când se va stabili un nou plan de școlarizare.

Marian TEODOROF

pietricica turism

14 COMENTARII

  1. “În anul școlar viitor, elevii clasei a VII-a, viitorii elevi de clasa a VIII-a, se vor constitui într-o clasă în plus față de anul școlar 2016-2017 și acea clasă în plus, de pe zona Piatra-Neamț, va fi dată, fără discuție, înapoi la «Spiru Haret».”
    Acest pasaj dovedeste cum se iau hotarârile la ISJ Neamţ. Conform Metodologiei de stabilire a planului de scolarizare CONSILIUL DE ADMINISTRATIE al ISJ stabileste numărul de clase, nu inspectorul general. Aşa că mă intreb, cum poate insp. Stan sa spună aşa ceva?
    Răspunsul……………………………………………..

  2. Încerc să-mi dau seama câți neuroni și-a pus în mișcare stimatul domn inspector pentru a oferi un astfel de argument… Cum poți să compari dispariția unei clase din 11 (la alt liceu din oraș) cu dispariția unei clase din două, adică 10% față de 50%, și să numești asta echitate și corectitudine?
    Se numește bătaie de joc de cea mai joasă speță și indiferență crasă față de munca profesorilor și toate rezultatele elevilor din școala aceasta.
    O mare mizerie!

    • Toate aceste au fost evaluate extern, Andi, de către cei în măsură a le evalua, iar calificativele au fost foarte bune… și totuși nu contează, se pare. Rezultatele la concursurile de profil sunt foarte bune, la toate activitățile ce țin de specificul liceului, de asemenea.
      Și totuși trebuie să conteze și rezultatele la bac, deocamdată e un indicator. Atâta vreme cât procentul de promovabilitate e comparabil cu al liceelor teoretice și al colegiilor naționale din oraș, cred că putem trage concluzii ferme despre calitatea factorului uman, fie că e vorba de profesori sau elevi, categoric doar un efort comun poate aduce rezultate bune. Și apoi ar trebui comparate aceste rezultate cu ale celorlalte licee de profil și dacă în continuare crezi că e echitabil ca la acest liceu să se desființeze 50% din clase iar la altele 10%, atunci care ar fi argumentul? Toate aceste date sunt publice…

  3. Ca fost absolvent al acestui liceu, nu am decât cuvinte de lauda la adresa personalului didactic. Aceste hotărâri sunt luate, după părerea mea, după ureche, în neștiință de cauza. Desființarea lui ar fi o greșeală, pentru ca este un liceu care are randament, se vad rezultatele muncii profesorilor și nu mi se pare normal sa fie lăsat prada unor asemenea decizii. Chiar dacă este mic, elevii care sunt admiși au note mari și trec în număr mare de examenul de maturitate, rata promovabilitatii fiind mare. Ar trebui desființate clase la liceele care nu au performanta. Sistemul birocratic și organizatoric roman face erori prea notabile…

  4. BUNA SEARA DUPA CUM SE VEDE DOMNUL STAN INSTAUREAZA DICTATURA.PUMNUL IN GURA,FATA ZAMBITOARE LA PRESA SI TOATE SUNT BUNE.MA INTREB DACA DOMNUL STAN ARE CUNOSTINTE DE MANAGEMENT DOAR E DOCTORAND CUM POATE SA SPUNA ASA ABERATII.DOMNILOR DOMNUL STAN FACE CE SPUNE PARTIDDUL.ATI UITAT CE CALIFICATIV A PRIMIT?CUM POTI TU CA SI INSPECTOR SA ITI BATI JOC DE MUNCA CADRELOR DIN ACEST LICEU.INCADRARILE LA 1-8 NICI NU S-AU DISCUTAT.CUM E POSIBIL CA LA LICEUL ION CREANGA SA FIE 16 CLASE?CE SUNT MAI MULTI ELEEVI LA TARG DECAT LA PIATRA?S-AU POATE DOMNUL STAN SE FACE CA UITA CA MULTI ELEVI DE LA TARG VIN LA PIATRA LA LICEII.EL VORBESTE DE TRANSFERURILE DE LA CLASA A 9 VAND EI AU FACUR CELE MAI MULTE MAGARII.

  5. In opinia mea, este o decizie fara logica. Ce motive are inspectoratul sa ia asa o decizie? A scazut numarul de elevi….serios? Atunci desfiinteze clase sau chiar liceele care au prea multe clase, acele licee care nu au promovabilitate la BAC si in care pur si simplu elevii merg degeaba la scoala. ESTE STRIGATOR LA CER! De ce sa dispara un liceu cu traditie si cu o istorie de 100 de ani, cu un cadru didactic atat de bun pregatit, cu elevi constiinciosi si care mai vor sa invete carte, cu rezultate atat de bune la BAC? Desigur sa fie anexa unui liceu care pe an ce trece scad rezultatele. ESTE REVOLTATOR!

  6. Sunt eleva a acestui liceu si ma declar foarte revoltata de acesta schimbare. Mi se pare exagerat ca din doua clase sa ramanem doar cu una, mai ales tinand cont de potentialul acestui liceu care are profesori exceptionali, elevi doritori de a invata carte, rezultate remarcabile la diferite concursuri si mai ales rata de promovabilitate a testului maturitatii de 94%. Nu inteleg de ce se procedeaza astfel, se ia ce este bun si se adauga la ce este rau. Efectiv cred ca este un atac la viitorul generartiilor tinere; in loc sa evoluam, cadem intr-o prapastie a necunostiintei. De ce nu se iau clase de la liceele care nu au rezultate si la care nr claselor este, dupa parerea mea un nr foarte mare. De ce sa se ia de la un liceu cu doar doua clase? De ce?! Eu sunt mandra ca invat in acest liceu si ca am parte de niste oameni exceptionali care ma pregatesc si care imi impartasesc cunostiinte noi pentru a putea avea rezultate bune pe viitor.

  7. Oare de ce trebuie să fie luate aceste măsuri de reducere a numărului de clase doar la liceele tehnologice?
    De ce a fost reînființat învățământul profesionl acum trei ani, după o perioadă lungă de ……..dipariție, pentru ca acum, prin aceste măsuri să ajungem de unde am plecat. Nu mai avem nevoie de elevi calificați pentru o meerie. Oare majoritatea absolvenții claselor a VIII-a trebuie să urmeze un liceu teoretic? Nu vede nimeni că anunțurile de angajare includ locuri de muncă pentru personal calificat în anumite meserii? Câți dintre absolvenții claselor aXII-a de la liceele teoretice merg la facultatea de inginerie? De ce să nu încurajăm elevii să urmeze un liceu tehnologic? La acest moment se observă lipsa inginerilor și a personalului calificat în anumite meserii. Nimeni nu are ochi să vadă? Sunt convins că se știu aceste lucruri, însă primează interesele de altă natură!!!!

  8. Oare când cei care au fost aleși sa ne reprezinte vor asculta și de opinia societății? Dorim ca frații, prietenii și de ce nu, copii noștri sa aibă parte de un învățământ de calitate. Ca și elev la aceasta școala am doar cuvinte de lauda către profesorii care își fac datoria de a ne pregăti pentru viitor.

    La admitere as fi putut sa aleg un alt liceu cu o medie de intrare mult mai mare și pe un profil de care sunt încă pasionat, însă am ales Spiru Haret, asta deoarece știam de calitatea ridicata a învățământului pe care o ofera acest liceu, prin intermediul cadrelor didactice și a colegilor.

    Sa nu uitam ca în urma cu 3 ani si jumătate tocmai ce am inaugurat noul corp al liceului.

    De ce trebuie sa fim puși în aceasi situație cu alte licee care spre deosebire de noi, au mult mai multe clase de liceu, o imagine mai puțin satisfăcătoroare și o promovabilitate la bac cu mult, mult sub media națională? Și aici nu vorbim de 2 3 clase diferența ci de 6+. De ce la noi trebuie sa fie redus numărul de clase cu 50%, iar la alte licee cu 10-20%. În loc ca aceasta unitate de învățământ care a împlinit anul trecut 100 de ani de la înființare , care urmează sa devina COLEGIU, sa fie promovata și susținută, se pare ca cei de la conducerea acestui județ doresc cu totul alt ceva.

    Voi, cei din administrația publica, ar trebui sa fiți vocea nostra, a părinților noștri, a întregii societăți. NU DORIM CI VREM SA VEDEM ACEST LUCRU!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.