Olimpiada de Astronomie și Astrofizică: Alte medalii, fără a cunoaște clasamentul

Un alt comunicat sosit de la Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Neamț ne prezintă de această dată rezultatele înregistrate de elevii nemțeni la etapa finală a Olimpiadei Naționale de Astronomie și Astrofizică de la Călimănești-Vâlcea (19-22 aprilie). La fel ca la disciplina matematică apar și aici ”renumitele” medalii acordate de Societatea Română de Fizică.

La categoria juniori, Flavia Pascal (aleasă în lotul lărgit al României pentru Olimpiada Internațională) a obținut mențiune și medalie de aur iar Mateea Voicu medalie de bronz. O medalie de onoare i s-a decernat Alexandrei Brănuț. Elevii provin de la Colegiul Național ”Petru Rareș” din Piatra Neamț și sunt pregătiți de profesorul Grigoruță Oniciuc.

Singurul lucru pe care l-am aflat a fost că Flavia Pascal s-a situat pe locul al cincilea. Despre ceilalți doi elevi, prof. Cristinel Secară, inspector de fizică la ISJ Neamț, nu a știut să ne spună pe loc s-au clasat. ” Aveți un comunicat de presă cu rezultatele și medaliile obținute. Modul de premiere este similar celui de la Olimpiada Internațională. Dacă acolo există o asemenea modalitate trebuie să o acceptăm și noi. Nu am rezultate oficiale cu o semnătură de un președinte de comisie. Comunicatul este alcătuit pe baza diplomelor obținute de elevi. Nu vă pot spune pe ce loc exact s-au situat Mateea Voicu și Alexandra Brănuț”. Fără comentarii. (Ana MOISE)

 

După cum se poate vedea în tabelul transmis de ISJ Neamț, există două rubrici, prima asumată de Ministerul Educației naționale, unde apare doar mențiunea Flaviei Pascal, și a doua a Societății Române de Fizică, care împarte medalii. Cui folosește acest mod de a amesteca lucrurile este greu de înțeles, dar de folosit nu folosește în nici un caz unui sistem de învățământ aflat în căutarea reperelor.

pietricica turism

3 COMENTARII

  1. Sunt nevoit să am și eu un punct de vedere …
    Sunt profesorul Dan Oniciuc de la Colegiul Național Petru Rareș.
    1. Despre ce amestecătură este vorba ? ca la orice concurs sunt premii acordate de organizatorul competiției (în cazul olimpiadelor școlare Ministerul Educației Naționale) și sunt de asemenea alte premii înmânate de parteneri educaționali ai acestor organizatori. Cum anume hotărăsc să premieze elevii e doar treaba lor; pot fi medalii, pot fi bunuri (electronice, etc). Nu de multe ori sunt premiați elevii și de către agenți economici privați ….
    2. În condițiile în care Ministerul premiază doar un loc 1, un loc 2, un loc 3 și câteva mențiuni (maxim 5-6), colaboratorii (Societatea Română de Fizică, de Matematică, de Chimie….) au decis să premieze elevii după procedura premierii de olimpiadele internaționale (medalii de aur, argint, bronz și de onoare). Aceste instituții științifice reprezintă etaloane în ceea ce înseamnă performanța academică și nu îmi pare deloc corect ca cineva să arunce în derizoriu modalitatea în care ei fac premierea elevilor la olimpiadele naționale.
    3. După modul în care ați înțeles să interpretați rezultatele elevilor ar însemna că propuneți o nouă modalitate de premiere la olimpiadele naționale și internaționale !!! Care este expertiza d-voastră în acest domeniu ?
    4. Faptul că aceste medalii sunt folosite pentru dosare de gradații de merit sau alte foloase ….. nu înțeleg unde este problema: ELE NU AU FOST FURATE, NU AU FOST CERȘITE ci au fost obținute corect de elevi într-o competiție națională. Știți … la olimpiadele școlare nu prea e ca la olimpiadele sportive (fără nici o conotație !!!)
    5. Ceea ce însă mă întristează cel mai tare este faptul că nu valorizați deloc munca elevilor și profesorilor până la etapa națională …. se vede treaba că nici nu ați fost olimpici naționali și nici nu ați pregătit elevi pentru astfel de competiții… Probabil ar fi mai bine să ne lăsăm de sportul ăsta (atât profesorii cât și elevii) pentru a nu deveni o știre de presă, într-un ziar local independent.

    Ar mai fi multe de spus ……

    • Domnule director, chiar că ar fi multe de spus. Problema de fond este foarte simplă: cu bună știință se amestecă lucrurile. De ce este nevoie de comunicate în care să se amestece premiile Ministerului, cele oficiale, cu alte premii? Nu e mai simplu să fie fiecare pus la locul lui, așa cum este normal? Dacă citeați cu atenție știrile apărute, ați fi văzut că efortul elevilor și profesorilor a fost apreciat întotdeauna, fără nici un fel de discuție.Chiar subliniat. Întrebarea este de ce deranjează aceste adevăruri? Este drept că noi nu ne ridicăm la înălțimea competenței dvs, dar nici dumneavoastră nu vă prea pricepeți la presă, chiar dacă vă permiteți să dați lecții.După cum nu ne pricepem nici la alte chestiuni care țin de bucătăria internă a unor instituții de învățământ. Am putea să vă dăm sute de exemple de elevi și profesori promovați de “ziarul local independent”, dar probabil că acest lucru vă interesa atâta timp cât nu s-a vorbit despre Astronomie și Astrofizică. Acestea fiind spune, nu mai fiți trist. Sunteți director la un liceu bun, cu elevi foarte buni, cu profesori foarte buni de când ați devenit director, faceți o panoplie cu medaliile de tot felul și gata. Iar în altă ordine de idei, vă recomandăm să citiți doar comunicatele oficiale ale ISJ Neamț, pentru o doză de voioșie instituțională.
      Chiar ar mai fi multe de spus…

  2. De ce se fac publice rezultatele elevilor? De ce nu se dau doar date statistice? De ce trebuie sa stie vecinul ce rezultate are copilul meu? Notele il privesc doar pe elev si pe familia lui.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.