Iustin Afloarei, șeful de promoție al Școlii ”Episcop Mechisedec Ștefănescu” Gârcina a obținut media 9.32 la Evaluarea Națională, după ce a fost notat cu 9.15 la română și 9.50 la matematică. Elevul model va împlini pe 1 august 15 ani și pe toată perioada gimnaziului a reprezentat cu succes școala la concursurile de matematică și fizică. Media sa din ultimii 4 ani de studiu a fost 9.98.
“În momentul în care am aflat că sunt șef de promoție primele sentimente care m-au încercat au fost de bucurie și încredere. Am învățat mereu și nu prea mi-a fost greu să devin cel mai bun elev al școlii. Matematica și fizica sunt materiile mele preferate. Voi studia în continuare la Colegiul Național de informatică, la profilul matematică-informatică. Aș dori să le mulțumesc domnelor profesoare Liliana Comșa, Marina Sima și doamnei directoare Maria Ionașcu. Îmi place și fotbalul, am și făcut fotbal la Ceahlăul, cu domnul Florin Anton, dar am renunțat din cauza programului încărcat”, a declarat Iustin Afloarei.
El susține că succesul i se datorează și unității de învățământ unde a studiat, pentru că este important mediul care te poate încuraja în procesul de învățare. ”Dacă tu vrei să înveți, desigur, înveți oriunde, dar eu cred că și mediul contează foarte mult, contribuie consistent la ambițiile tale educaționale. Limbile străine sunt, de asemenea, foarte importante, iar modul cum le tratezi încă de pe băncile gimnaziului pot fi un atu în competițiile care ți se ivesc”.
”Un elev pe care l-am dori în fiecare clasă, la fiecare generație de elevi. Nu știm dacă este copilul ideal, dar cu siguranță este modelul elevului care a ridicat și va ridica educația și învățătura la mare rang. Iustin este elevul organizat, conștiincios, atent și activ la ore. A adresat întrebări când a fost cazul fără a deranja ambientul clasei, fără a atrage atenția… doar pentru a-și satisface dorința de cunoaștere. A participat cu «stoicism» la cât mai multe concursuri și olimpiade școlare, la cât mai multe discipline, iar eforturile și munca sa au fost răsplătite pe măsură. S-a relaxat tot prin muncă la diferite concursuri și activități extrașcolare, dând mereu impresia că orice provocare face parte din formarea sa. Succesul său a fost «hrănit» de altfel și de relațiile afective din familie, acestea putând fi definite ca fiind calme, în care predomină încrederea și respectul, înțelegere deplină între părinți și copii”, se arată în caracterizarea realizată de profesoara dirigintă Liliana Comșa și profesoara de limba franceză Laura Andraș. (Ana MOISE)