În jur de 60 de persoane se prezintă, zilnic, cu documentele pentru înregistrarea noilor case de marcat cu jurnal electronic la biroul specializat din cadrul Administrației Finanțelor Publice (AFP) Neamț. Cererile au crescut, în ultimele două săptămâni, din cauza termenelor finale avute la dispoziție de firmele mari și mijlocii, iar acum de cele mici, pentru achiziția noilor case de marcat. Teama de amenzile consistente care se aplică în cazul lipsei și neutilizării acestor aparate, începând cu 1 septembrie pentru firmele mari și mijlocii și din data de 1 noiembrie pentru firmele mici, face ca toți cei obligați să aibă noile aparate să se grăbească pe ultima sută de metri. Între timp, fiindcă întreaga procedură a depins și de autorizarea distribuitorilor, mai ales pentru aparatele necesare în anumite activități, cum este serviciul de taximetrie, dar și de logistica de care dispune organul fiscal, s-a decis ca aceste controale să țină seama de conjunctura care există. Astfel, cel puțin în primă fază, firmele care vor fi controlate nu vor primi amenzi de la prima abatere ci, potrivit normativului propus de Ministerul Finanțelor Publice (MFP) și adoptat recent de guvern, ar putea primi o perioadă de grație pentru intrarea în legalitate. Neaplicarea amenzilor este doar o măsură temporară, valabilă prin aplicarea legii prevenirii și în cazurile ce țin de dotarea cu noile aparate de marcat, potrivit MFP. Concret, „organele de control vor analiza situația fiecărui contribuabil în parte, iar dacă acesta nu s-a dotat cu aparate de marcat cu jurnal electronic, vor aplica avertismentul și vor stabili un termen de dotare de maximum 90 de zile, în funcție de constatări. ANAF și MAI vor analiza, în timpul controlului, situația de fapt a comerciantului”, potrivit Fiscului.