Circoteca lui Moroşanu: De ce nu trebuie CJ Neamţ să voteze finanţarea. Știre actualizată

pietricica turism

Actualizare: CJ Neamţ lucrează cu două rânduri de documente!!!

Mai de voie, mai de nevoie, au început să cadă documente importante din mapele de şedinţă ale consilierilor judeţeni în legătură cu proiectul de alocare a 156.000 lei în favoarea Dynamite Fighting Show. E vorba de hârtii esenţiale pentru pretinsa justificare a afacerii cu trupa lui Cătălin Moroşanu, documente care nu sunt publice şi nu se regăsesc în secţiunea (http://cjneamt.ro/proiectehot/Forms/AllItems.aspx ) cu proiectele de hotărâri (http://cjneamt.ro/proiectehot/Proiecte%20de%20hot%C4%83r%C3%A2ri%20-%20%C8%99edin%C8%9Ba%20extraordinar%C4%83%20din%2016%20octombrie%202018.pdf ) ale şedinţei extraordinare de astăzi. Concret, a apărut prima solicitare înaintă de DJTS Neamţ, în calitate de organizator secundar. Simpla lecturare a paginilor e suficientă în acest moment. Dacă au mai apărut pe undeva, regretăm că nu au fost exploatate până la capăt, în contextul cuvenit.

Aşteptăm să apară şi a doua solicitare de la DJTS, cea cu numărul 2028/ 2018, căci devine evident că aleşii judeţeni au ştiut precis cu ce au de-a face.

Știre inițială

Proiectul de hotărâre privind asocierea judeţului cu DJTS Neamţ, contra 156.000 lei, pentru Gala Dynamite Fighting Show din 19 octombrie, este din nou ca un cap de afiş pe ordinea de zi a unei şedinţe extraordinare cu dedicaţie a CJ Neamţ. Operaţiunea cu Moartea din Carpaţi în prim-plan (detalii: aici – şi aici – ), ridicată la rangul de proiect de interes public judeţean, se cere respins de fapt pe baza documentaţiei depuse. Pe care unii nu vor s-o citească nici în ruptul capului, nici în ultima clipă.

Prudent, în expunerea de motive asumată de Ionel Arsene, Cătălin Moroşanu este prezentat drept „cunoscutul luptător”. Era riscant să fie categorisit direct ca sportiv de performanţă. Insuficient însă, deoarece în alineatul precedent, la scopul asocierii, apare „promovarea şi sprijinirea sportului de performanţă, precum şi promovarea imaginii judeţului Neamţ pe plan naţional şi internaţional”. De unde până unde gala cu bătaie e sport de performanţă? Cine a decretat asta nu am aflat prin resurse proprii.

Cheia cacealmalei, dacă nu a înşelăciunii, e localizată de fapt în Raportul de specialitate. După ce se subliniază că educaţia fizică şi sportul sunt activităţi de interes naţional sprijinite de stat, se invocă o prevedere conform căreia „autorităţile administraţiei publice au obligaţia să sprijine sportul pentru toţi şi sportul de performanţă şi să asigure condiţiile organizatorice şi materiale de practicare a educaţiei fizice şi sportului în toate localităţile”. Mai departe se aminteşte că o autoritate deliberativă a administraţiei publice locale, aşa cum este un consiliu judeţean, poate aloca bani – deci nu e obligatoriu! – pentru finanţarea programelor sportive desfăşurate în raza UAT rspectiv de către federaţiile sportive naţionale, direcţiile judeţene pentru sport şi tineret ori inspectoratele şcolare.

Din tot ce s-a prezentat public în legătură cu Spectacolul Dinamită nu rezultă nici urmă de sport pentru toţi sau sport de performanţă. Evident, n-are vreo legătură cu programele sportive.

Pretinsa cheie de boltă a asocierii vine din Legea administraţiei publice locale. Concret, consiliul judeţean poate hotărî cooperarea sau asocierea cu persoane juridice române ori străine, inclusiv cu parteneri din societatea civilă, în vederea finanţării şi realizării în comun a unor acţiuni, lucrări, servicii sau proiecte de interes public judeţean. Că o DJTS are personalitate juridică, e clar, dar e şi suficient? Pe cine reprezintă în condiţiile date nu rezultă de nicăieri. Măcar în dreptul municipiului Piatra Neamţ se poate spune că, pe iuţeală de acte şi de vot, am luat (ne-au tras) ţeapă cu un ONG.

De-a dreptul şocantă este o declaraţie a lui Gheorghe Paisa, şeful DJTS Neamţ, consemnată de atacul.ro. Paisa spune aşa: „Pro TV are încheiat un precontract cu noi. Ei au drept de televizare, iar noi le asigurăm cazarea şi masa. Îi ţinem aici, de la şofer la operator. Ei ne promovează, în schimb, evenimentul şi judeţul”. Declaraţia are valoare de autodenunţ! Întrebările şi îndoielile sunt perfect naturale şi, după cum se vede până azi, străine celor din CJ, inclusiv consilierii aleşi.

Raport de specialitate pe care se bazează proiectul de hotărâre.

Cu ce temei s-a încheiat precontractul cu Pro Tv? Cine, cum, cu ce temei a cedat drepturile de televizare? Acestea, după reguli, se cedează pe bani sau în contrapartidă cu ceva, care tot bani înseamnă. De exemplu cu oferirea de spaţii publicitare în timpul transmisiunilor şi în programele de promovare. Atenţie, e vorba de publicitate explicită, nu combinaţii la gri sau negre cu totul, nu de fotografii cu conducătorii de oraş şi judeţ. Peste toate, îi adăpostim, le dăm şi de mâncare. De ce? Nu mai vorbim despre cedarea fără plată a Sălii Polvalente şi alte favoruri precum accesul la filmări într-un obiectiv de genul Cetăţii Neamţ. Poate verifică cineva dacă s-a trecut pe casieria Complexului Muzeal Judeţean. Din ce s-a văzut la Pro Tv, de promovare se bucură excesiv Moroşanu, încă nişte luptători şi circoteca propriu-zisă. Iar faptul că există un public local plătitor de bilete, care se asigură venituri consistente organizatorilor, vine din dorinţa de a asista pe viu la un pretins spectacol. Până la sport e drum lung, lung de tot. În tot acest timp, unii consilieri judeţeni sunt cu gălăgia (cei de la PNL), alţii cu disciplina (PSD + ALDE).

Pentru că panarama administrativă este încăpătoare, iată şi o referire la trâmbiţata promovare, găsită în proiectul acordului de asociere. Art. 4.2., lit. a prevede că DJTS are obligaţia să promoveze imaginea judeţului Neamţ şi a Consiliului judeţean Neamţ prin intermediul mass-media. De unde a apărut CJ în schemă? Despre care mass-media vorbim? De unde rezultă cum şi cine se face achiziţia de publicitate? Singurele urme sunt în lista de documente justificative acceptate la decontare. Acolo, la pct. 7, sunt menţionate cele privind „măsurile de informare şi publicitate”, incluzând aici „caseta şi graficul de difuzare a spotului audio-video parafat de societatea media care a efectuat difuzarea”. Vedea-le-ar cineva!…

Foto: dynamitefighting.com

La capătul celălalt al firului afacerii, pe site-ul oficial al „dinamitei” , tronează o fotografie cu Ionel Arsene şi Moroşanu, iar Pro TV e pezentată ca principal partener media. Cât priveşte luptele, cu trimitere la o acţiune mai veche, se spune clar că e vorba de reguli K-1, nu de o competiţie K-1, aşa cum trâmbiţează aiurea câteva voci defecte din Neamţ. Vom reveni cu siguranţă. Inclusiv din motiv că între Daniel Ghiţă, un autentic luptător de succes în K-1, sport de contact foarte dur, şi neicuşorul care lansa, la un show filmat prin Africa, şlagărul „Lasă-mi cucu-n pace!” e o diferenţă cam ca-ntre Oradea şi Piatra Neamţ. (Viorel COSMA)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.