Într-o conferință de presă susținută astăzi, 24 februarie, primarul municipiului Piatra Neamț, Andrei Carabelea, flancat de cei doi viceprimari și secreatrul general al municipiului, a anunțat că primăria va prelua în gestiune directă serviciul de administrare a parcărilor publice și de reședință.
Primarul Andrei Carabelea a declarat: „Încă de la preluarea mandatului, împreună cu colegii din executiv am considerat și am decis că este momentul ca Piatra Neamț să facă un pas, să gestioneze într-un sistem integrat, modern, eficient parcările publice și rezidențiale de pe raza orașului. Sunt puși în fața unei reforme necesare dar constructive pentru oraș și pentru pietreni. Suntem într-un astfel de moment în care este nevoie ca pentru îmbunătățirea și eficientizarea serviciului de administrare a parcărilor publice să îl preluăm în gestiune directă de la Societatea Parking.
Este o decizie forțată de împrejurări, pe care a trebuit să o luăm în contextul în care Sc Parking a încălcat obligațiile contractuale și a avut o atitudine de dispreț față de Primărie și față de cetățeni. Va urma o perioadă de tranziție, dar vă asigurăm că vom face tot posibilul pentru a minimiza disconfortul creat cetățenilor de această situație nedorită”, a declarat primarul Andrei Carabelea.
Din discuțiile din timpul conferinței depresă a reieșit că societatea Parking a încheiat contracte cu cetățenuii dincolo de data la acre expira contractul cu Primăria și acum va trebui să dea sumele încasate înapoi cetățenilor. Conducerea Primăriei a menționat că „cei care au achitat parcarea până la o anumită dată a anului în curs își vor primi banii înapoi”..
Primarul a punctat că cetățenii nu trebuie să intre în panică, pentru că nimeni nu își va pierde actualul loc de parcare, ei având prioritate, cu condiția să notifice administrația publică locală.
Solicitanții pot depune documentele on-line sau la ghișeele dedicate de la Sediul Primăriei-Camera 20, Forum Center sau Centrul de Informare Turistică.
Noile tarife pentru utilizarea locurilor de parcare sunt de 175 de lei /an pentru persoane fizice și de 350 de lei pentru cele juridice. Acestea pot fi achitate la ghișeele Direcției Taxe și Impozite sau on-line.
Licitații pentru locurile de parcare se vor organiza doar pentru locurile disponibile, devenite vacante după data de 31 martie 2022 prin neprezentarea actualului deținător, sau devenite ulterior disponibile din diferite motive, dacă pentru respectivele locuri există mai mult de o solicitare.
Locuitorii municipiului au la dispoziție două numere de telefon la care pot afla informații suplimentare cu privire la acest subiect. Este vorba despre 0758 111 855 și 0748 146 809.
(M.N.)
Un comentariu
Am câteva întrebări pentru primăria Piatra Neamț, la care, evident, aștept răspunsuri:
1) de ce trebuie să depun pentru locul de parcare documentele de proprietate ale locuinței (act de vânzare-cumpărare, în cazul meu), în condițiile în care în baza de date a primăriei figurez ca proprietar cu TAXELE PLĂTITE LA ZI?
2) de ce trebuie să depun la primărie o copie a fostului contract de închiriere pentru locul de parcare?
3) ce treabă are cartea tehnică a mașinii (a cărei copie trebuie depusă, de asemenea) cu ITP-ul, respectiv cu polița RCA?
4) nu cumva ați uitat de dosarul cu șină? Nu de alta, dar copiile după toate documentele cerute chiar trebuie agățate undeva.
5) certificat de vaccinare nu trebuie?
Eu aș avea un singur răspuns la cele aceste întrebări: limbăreala de hârtii abia începe. SĂ AVEȚI SPOR!