Compania ONLINESHOP SRL Piatra-Neamţ, înființată în 2004, este un producător important pe o piață cu un înalt nivel de competitivitate ce oferă o gamă variată de produse și servicii pe o piaţă de nişă, dezvoltă și implementează soluții personalizate și le asigură clienților asistență de specialitate. Firma dispune de un portofoliu vast de servicii din domeniile comunicare radio CB, supraveghere și electronice auto care includ: consultanță, montaj, instalare și întreținere, dar şi servicii de garanție și post-garanție.
Cum ritmul evoluţiei tehnologice şi al creşterii exigențelor consumatorului modern este unul din ce în ce mai alert, gama de produse este permanent diversificată cu produse de calitate, multi-funcționale, durabile, eficiente și eco-compatibile, accesibile în materie de costuri. Oferta de produse aflate sub brandurile PNI, SilverCloud, President Siro și TTi, include stații radio CB, PMR și accesorii, sisteme de supraveghere și alarmare, precum și electronice auto. Compania de dimensiuni medii este în măsură să se adapteze rapid la mediul de afaceri și la cerințele pieței, putând furniza soluții complete atât pentru clienții privați, cât și pentru marii distribuitori din România, Bulgaria și Ungaria.
Silviu Ionaşcu-Strungariu îşi aminteşte cum a început. Cu primii 500 de dolari a cumpărat, online, 3 cutiuţe cu staţii radio şi detectoare. După care a aşteptat ca acestea să ajungă, să se vândă şi să încaseze banii pentru a-i putea reinvesti.
“Nu a fost one shot business, m-am ferit de astfel de lovituri de moment. Am avut odată o comandă la Carrefour de 87.000 de dolari. Şi nu i-am dat curs pentru că erau toţi banii mei pe care-i acumulasem până atunci. Era one shot, o zi în care să le livrez. Dacă le dădeam toată acea marfă însemna să aştept 3-4 luni să se încaseze, timp în care eram total blocat. Şi nu am vrut să o fac. Un amic al meu din Bucureşti a făcut-o, a vândut în anul acela, dar el acum are o firmă micuţă, noi am crescut, am evoluat. Contează foarte mult gândirea şi deciziile pe care le iei!”, spune Silviu Ionaşcu-Strungariu.
Prima iubire: staţiile radio CB, marca PNI şi forţa echipei!
Primul produs a rămas şi prima iubire, staţiile radio CB, marca PNI, au fost produsul în care firma a inovat, a performat şi a investit cel mai mult şi care reprezintă firma.
“Cel mai mândru sunt de PNI în general. Noi am făcut reguli şi proceduri custom, le-am făcut de la zero toate. Cel mai mândru sunt de echipa PNI, pentru că PNI nu mai înseamnă de mult timp doar Silviu Ionaşcu-Strungariu. Echipa PNI este formată din cei 40 de angajaţi şi inginerii, cei pe care i-am îndemnat mereu să aibă curajul să-şi spună ideile, oricât de ciudate ar fi ele. Facem şedinţe în fiecare vineri dimineaţă, cu scopul de a ne organiza mai bine, de a veni cu idei noi, de a vedea sincope şi probleme care apar şi pe care le rezolvăm împreună. Aşa am ajuns la performanţa ca 70% din toate staţiile auto care pleacă din România să fie produse la noi!”, spune, cu satisfacţie nedisimulată Silviu Ionaşcu-Strungariu.
Măsura succesului acestui brand şi al companiei este data şi de obţinerea, an de an, din 2016 încoace, a locului I în Topul firmelor organizat de Camera de Comerţ şi Industrie Neamţ. Ambiţia conducerii firmei este aceea de a fi recunoscuţi ca inovatori în acest domeniu de nişă, de a deveni un importator de referinţă pe piaţa românească, recunoscut pentru calitatea produselor şi a serviciilor oferite şi pentru durabilitatea relaţiilor stabilitate cu partenerii din ţară şi străinătate.
Participarea la târguri şi partenerii externi
Un alt secret al succesului obţinut în afaceri pe o piaţă atât de competitivă şi într-o continuă evoluţie, este informarea corectă şi continuă. Toate informaţiile necesare în domeniu sunt actualizate în timp real, angajaţii sunt la curent cu toate noutăţile în domeniu şi firma în sine este unul dintre motoarele acestei evoluţii şi un generator de noutăţi pentru piaţa de profil.
“Ne ducem în fiecare an la târguri naţionale şi internaţionale. Vizităm la fiecare doi ani fabricile din Asia, unde tehnologia de ultim moment este la vedere şi la îndemână. Am început să devenim şi noi, în ultimii ani, exposor, pentru că este un mijloc facil de a-ţi găsi parteneri, în special pe piaţa externă. Ne-am găsit deja parteneri în Canada, SUA, Mexic. Practic, noi aici avem depozitele şi inginerii, dar 99% dintre produsele noastre sunt făcute în fabricile din China. Avem 12 fabrici în Asia la care suntem principalul partener. Vreau să vă spun că nu e uşor de lucrat cu chinezii, nu sunt deloc aşa cum cred românii. O caracteristică a lor este faptul că sunt foarte inimoşi, entuziaşti. Au un alt sistem de gândire, sunt valoroşi. Îmi doresc foarte mult piaţa din America, unde am început deja cu PNI. Urmează să găsim mai mulţi parteneri locali din SUA, pentru că sunt costuri foarte mari cu transportul, se pierde mult timp şi aşa se pierd şi clienţi”, spune Silviu Ionaşcu-Strungariu.
Silviu Ionaşcu-Strungariu este pasionat de a crea, îşi doreşte să lase lucruri care contează generaţiilor următoare. Foarte mult contează în acest proces creativ diviziunea muncii şi, din acest punct de vedere, Silviu Ionaşcu-Strungariu nu este un orgolios, a angajat oameni deştepţi, cu abilităţi creative deosebite, pornind de la definiţia managerului care spune că “este acea persoană capabilă să-i determine pe alţii să ducă la îndeplinire ceea ce el gândeşte”.
Fire veselă și un optimist incurabil, molipsitor chiar, Silviu Ionașcu-Strungariu crede că există șanse reale ca politica în România să ajungă să se facă la un alt nivel și să aibă cu adevărat scopul de a le face viața oamenilor mai bună.
“Nu fac politică, mi-ar place să fac politică, dar cred că încă mai am multe de demonstrat în privat, în firmă, las politica pentru cea de-a doua tinerețe. Însă, dacă nu suntem de acord cu clasa politică existentă, dar eu nu mă bag, tu nu te bagi, celălalt nu se bagă…Dacă nu te implici în politică, nici nu ai voie să comentezi. Altfel, dacă doar vorbim și nu facem nimic, sigur nu o să se schimbe nimic!”, spune Silviu Ionașcu-Strungariu.
Mesajul cu care îşi doreşte ca cititorii acestor rânduri să rămâne în minte este: “Să nu credeţi nimic din tot ce aţi citit aici! Cel mai bine este să testaţi şi să vă convingeţi! Nu uitaţi că avem o politică de retur foarte avantajoasă…”.
Politica de prețuri a firmei
Pentru că prețul contează foarte mult pe o piață competitivă unde concurența este de la zi la zi mai acerbă, firma comercializează și produse resigilate. Consideră că promoțiile sunt motorul comerțului și de aceea, în această perioadă există două posibiltăți de a cumpăra produse din brandurile proprii la preț redus. Reduceri de 50% pot fi obţinute pe https://forum.softpedia.com/, pentru primii 10 useri care lasă review-uri (review-softpedia-50%), pentru comenzile plasate pe http://s9.ro/pgj. Nemţenii au o reducere 10% la orice produs achiziţionat de pe site-ul www.pni.ro folosind codul PNI10.
Firma asigură asistenţa tehnică şi consultanţa necesară pentru fiecare produs în parte. În plus, politica de retur este una foarte avantajoasă pentru client, returul este gratuit, iar curierul este cel care se duce şi ridică produsul de acasă, de la client, în perioada de 14 zile de retur. Un alt aspect important este faptul că pentru a returna un produs cumpărat de la ONLINESHOP Piatra-Neamţ, clientul nu trebuie să justifice, să motiveze în vreun fel de ce anume returnează. Nu trebuie să dea niciun fel de explicaţii!
Iar produsele care sunt returnate pentru deficienţe sunt reparate de ingineri, deşi cazurile sunt foarte rare, acestea fiind testate în firmă, în condiţii foarte stricte, înainte de a fi scoase la vânzare. Orice produs reparat de service-ul nostru are 90 de zile garanţie la reparaţie. Clienţii pot primi informaţii despre progresul cererii service. Firma a dezvoltat un sistem complex ce trimite către client notificări referitoare la starea produsului aflat în service (sosire, recepţie de către un inginer service, stare reparaţie, expediere). Atenția tuturor angajaţilor firmei se concentrează pe calitatea serviciilor oferite și pe satisfacerea nevoilor și cerințelor clienților. În spatele calității serviciilor se află o echipă întreagă, cu numeroase competențe și specializări, de la ingineri, la economiști și programatori.
Angela CROITORU