În decembrie 2017, Consiliul Local Piatra Neamț era informat despre notificarea făcută de societatea Ro Com Central Piatra Neamț, prin care era anunțată rezilierea unilaterală a contractului de concesiune, plus solicitarea unor daune, de 1 milion de lei, pentru nerespectarea contractului de către Primăria Piatra Neamț.
În ședința extraordinară anunțată pentru 9 ianuarie, unul dintre proiectele de hotărâre se referă exact la această reziliere. Cum, încă, documentele anexe nu au fost făcute publice, nu rămâne decât întrebarea ”cum s-a ajuns la această situație?”, mai ales că vorbim despre o primărie în care s-a instaurat normalitatea și de una dintre firmele de renume din oraș.
Primul episod s-a întâmplat anul trecut, când aleșii locali au avut de luat act de raportul de activitate al celor de la Ro Com. Mesagerul de Neamț a semnalat, la vremea aceea, că parte din cele consemnate în raport nu au acoperire în fapte (vezi aici, aici și aici). Reacția celor de la Primărie a fost promptă, ni s-a spus că proiectul de hotărâre va fi retras, deoarece comisia care trebuia să urmărească derularea contractului nu și-a făcut treaba. Proiectul a fost retras și o altă comisie a întocmit un document, pe care-l publicăm integral, deoarece arată cum funcționează normalitatea în administrație, marcă înregistrată la Piatra Neamț.
«Către,
SC Ro Com Central SA
Str. Piaţa Petrodava Nr. 1-3
Loc. Piatra Neamţ
Jud. Neamţ
Având în vedere sesizările unor cetățeni făcute pe domnuleprimar.ro precum și alte semnale primite de la turiştii care au vizitat oraşul Piatra Neamţ implicit ştrandul municipal, amânarea avizării de către Consiliul Local a Raportului d-voastră de activitate pe anul 2016 și prevederile Contractului nr. 32839/227 din 04.08.2015 de delegare de gestiune prin concesiune a serviciului public de administrare, întreținere și exploatare a ştrandului, o comisie formată din:
Consilierul Primarului – D-nul Vasile Popescu
Consilierul Primarului – D-ra Geangalău Paula
Serviciul Patrimoniu, Autorizări și Transport – D-nul Fecic Puiu Vespasian
a efectuat în data de 05.07.2017 o inspecţie în ştrand în vederea verificării celor semnalate.
În urma inspectării comisia a constatat următoarele:
– alei, trotuare necurățate, nemăturate;
– spațiile verzi neîngrijite, pline de buruieni, peturi, mucuri de ţigară, etc;
– borduri lipsă;
- la intrarea în ştrand – lateral stânga, gunoiul stă la loc de cinste, dând turiştilor și cetăţenilor acestui oraş, senzaţia unui ”aer plăcut de munte și un peisaj mioritic nemaipomenit”;
-
din tribuna patinoarului, dacă arunci o privire în dreapta piscinei VIP, după gardul ce o îngrădeşte, un morman de gunoi cât o remorcă stă liniştit la soare, provocând un adevărat focar de infecţie;
– aleile de acces spre terenurile de fotbal necurățate și de asemenea gardurile vii de pe marginea acestora netoaletate (având un aspect de junglă), dau senzaţia de frică și nesiguranţa mai ales copiilor;
– toate terenurile de sport arată ca după război, garduri rupte, porţi devastate și evident tot ce este în jur plin de bălării, nu putem vorbi despre ”locuri cu verdeaţă”;
- pe ambele alei ce duc spre intrările din Baza Hipică Virgil Bărbuceanu există şanţuri care, în urma lucrărilor de construcţii, săpături ce au fost efectuate, nu au fost aduse la starea iniţială, creând pericol atât pentru adulţi cât și pentru copiii care se plimbă cu biciclete, trotinete, role, etc.
– toate zonele pe care sunt amplasate căsuţele arată jalnic (iarba necosită, intrări necurățate, diferiți copaci care se întind ca lianele peste tot, dând aspect de ”loc părăsit”;
– copaci uscaţi gata să cadă;
Ca o concluzie a celor verificate, comisia a constatat că nu se respectă prevederile contractului mai sus menţionat, fapt pentru care
VĂ NOTIFICĂM
ca, în termen de 10 zile de la primirea prezentei, să soluţionaţi toate neregulile ce au fost constatate, în caz contrar conform prevederilor contractuale vom iniţia un proiect de hotărâre prin care se va propune rezilierea unilaterală a contractului.»
Trebuie să recunoaștem că imaginea din acest document este apocaliptică, mult mai rea decât cea descrisă în materialele apărute în presă. Lucrurile se consemnau în 5 iulie 2017, în plin sezon și era acordat un termen de 10 zile pentru remedieri. Ei bine, primăria nu a mai făcut nimic de la acea dată pentru rezilierea contractul și a așteptat, cuminte, ca inițiativa să vină de la Ro Com, cu cererea de daune ataștă la ea.
În definitiv, la câte daune plătește Primăria Piatra Neamț și, odată cu ea, noi, toți, un milion este un mizilic. Întrebarea este dacă nu cumva oarece funcționari aveau obligația să urmărească contractul și nu au făcut-o, iar consilierii locali au puterea să întrebe dacă lucrurile stau așa sau nu. Și să ceară pedepsirea vinovaților. (Valentin Bălănescu)